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Mathrim Cauthon

Member Since 22 Jun 2004
Offline Last Active Sep 16 2004 11:17 AM

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Problem with kickout dialog

10 August 2004 - 08:09 AM

Hello !

I'm currently trying to create a new NPC, and I have a small problem. Her joining dialogs work well, but I don't manage to get the kick-out dialog.

Here is the end of my D file (yes, dialogs are in french). The ArcanaJoined variable has been created when the NPC joins the party.

BEGIN CLONE1P

IF ~Global("ArcanaJoined","LOCALS",1)~ THEN BEGIN KickOut
  SAY ~Tu ne veux plus de moi à tes côtés? Je comprends... Je ne suis pas d'une aide bien précieuse n'est-ce pas ? Et j'ai conscience que ma présence est pour toi d'avantage une charge qu'un atout majeur. Cependant si tu changes d'avis... Tu sais à quel point ta quête est la mienne.~
  IF ~~ THEN REPLY ~Non Arcana, tu n'es pas une charge, et ton aide m'est très précieuse au sein du groupe. Reste s'il te plaît.~ DO ~JoinParty()~ EXIT
  IF ~~ THEN REPLY ~Je sais que tu n'as nulle part où aller Arcana... Prends ces 10 PO et loue-toi une chambre à la Couronne De Cuivre. Je viendrai te trouver là-bas dès que j'aurais à nouveau besoin de toi.~ DO ~SetGlobal("ArcanaJoined","GLOBAL",0)~ EXIT
  IF ~~ THEN REPLY ~Oui, et bien attends-nous à la Couronne De Cuivre. Je viendrai te chercher là-bas si j'ai à nouveau besoin de toi.~ DO ~SetGlobal("ArcanaJoined","GLOBAL",0)~ EXIT
  IF ~~ THEN REPLY ~Très bien, je m'en souviendrai. Attends-nous ici, veux-tu ?~ DO ~SetGlobal("ArcanaJoined","GLOBAL",0)~ EXIT
END

IF ~Global("ArcanaJoined","LOCALS",0)~ THEN BEGIN Rejoin
  SAY ~Vous voulez que je rejoigne le groupe ?~
  IF ~~ THEN REPLY ~Oui, s'il te plaît !~ DO ~SetGlobal("ArcanaJoined","LOCALS",1) JoinParty()~ EXIT
  IF ~~ THEN REPLY ~Non, pas du tout !~ EXIT
END

At the end of the tp2 files, I've written:

APPEND ~pdialog.2da~
~CLONE1       CLONE1P            CLONE1J           CLONE1D~
UNLESS ~clone1~
UNLESS ~25POST~


APPEND ~pdialog.2da~
~CLONE1       CLONE1P            CLONE1J           CLONE1D        CLONE1P            CLONE1J               CLONE25D~
UNLESS ~clone1~

Does anybody know what could cause this problem ?

An old NPC project

24 July 2004 - 12:36 PM

Hello,

A long time ago (about nine monthes, I'd say), I saw a project here about a new NPC. She was one of the clone created by Irencus, and dialog with the PC could change her behaviour, her alignment, and such things. I think her name was Chrissa or something like that.
Does anybody remember this mod, and could tell me if it is still under developpement ?

Thanks :)